اندر فواید انصراف از گرفتن یارانه

اندر فواید انصراف از گرفتن یارانه

ابن  هسانه  در کتاب  مضرات الیارانه  می گوید :" نگرفتن یارانه و انصراف از آن ،موجب طول عمر تا صد و پنجاه سال  می شود ".

از ابو بتانه  نقل شده است که  گفته است : " چند شبی در خواب همی دیدم که کوهی  بزرگ بر روی دوشم است چنان که از سنگینی آن جنبیدن  نیارستمی  وهر شب  دچار کابوس همی شدم ،  خواب گزاران همی گفتند که این کوه ،همان یارانه است  از گرفتنش انصراف ده تا راحت بخسبی ،انصراف همی دادم و راحت خسبیدم :.

 پزشکان می گویند  یارانه بگیران نسبت به یارانه نگیران ، هفت صد بار بیشتر به بیماری های  قلب و عروق مبتلا می شوند ،   این پزشکان می افزایند که نتیجه ی تحقیقات نشان داده است  در دوسال گذشته نود در صد افرادی که سکته کرده اند ، یارانه بگیر بوده اند.

حکایت کنند که یارانه بگیری با الاغ  سوی خود عابر باک همی رفت  تا یرانه ی خویش همی ستاند  به ناگاه  الاغش  در چاله ای فرو همی شد  ویارانه بگیر بخت بر گشته با مخ بر زمین فرو همی آمد

 آن شنیدستی  که یک یارانه بر         ناگهان افتاد از بالای خر

 گفت زرت مرد دنیا دوست را        می کند یارانه قمصور ای بشر

  ابن سوبسیت  بلخی می گوید ،چند وقتی بود که غذا از مری ام پایین نمی رفت وهر چه در دهان می نهادمی ،  در گلو گیر همی کرد ،به نزد طببیان  همی رفتم  و نسخه ها دادند و افاقه نکرد  ،تا شبی پیر طریقتی  فرمود  از گرفتن یارانه انصراف همی ده ،بهبودی حاصل همی آید ،فردا انصراف همی دادم و از آن روز ،  مسیر مری تا معده  گشوده همی گشت  و  بهبود حاصل همی آمد.

شیخ را گفتند به جز صدقه ،چه چیز دیگری رفع بلا همی کند  فرمود انصراف از گرفتن یارانه/

آورده اند که یارانه بگیری را دیدند که  در قعر جهنم ، گرفتار چهل و پنج اژدها ی دو سر همی بود و فریاد کنان  کمک همی طلبید  و کسی به فریاد او نرسید و صالحان همی گفتند که این چهل و پنج اژدها همان چهل و پنج هزار تو مان یارانه ای است که وی  در طول حیات می گرفته است  و از گرفتن آن انصراف نداده است.

 بزرگی می گوید  خواب همی دیدم  که  به بهشت همی رفته ام . اما   دست هایم به سوی  جهنم  همی  دراز است و در آتش می سوزد ،خواب خویش نزد معبران همی بردم .گفتند این دستانی است که در دنیا به سوی  یارانه گرفتن دراز بوده است و هم اینک به آتش جهنم گرفتار همی شده است

روانکاوان می گویند :کسانی که از گرفتن یارانه انصراف داده اند  نسبت به کسانی که انصراف نداده اند  کمتر به افسردگی و دپرشین مبتلا می شوند / هم چنین روانکاوان اعتقاد دارند که گرفتن یارانه  موجب بیماری آلزایمر می شود  زیرا هوش و حواس را از بین می برد.

سراینده : مصطفی مشایخی 

ستاد تشویق مردم به انصراف از یارانه

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: محض خنده
[ سه شنبه 19 فروردين 1393 ] [ 1:44 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]